vrijdag 26 oktober 2012

37th international sketch crawl, lokatie Zwolle

Een international sketch what??? In Zwolle? Een sketchcrawl is zoiets als een pubcrawl, maar dan ga je tekenen in plaats van met z'n allen de kroeg in. De international sketchcrawl wordt 4 keer per jaar georganiseerd, en iedereen overal ter wereld kan zich er voor aan melden. Van steden als Barcelona, Los Angeles, New York tot, nu dus Zwolle.

De bedoeling is om te tekenen op lokatie. Het gaat er niet om of je goed kan tekenen, maar om de lol er van. Zelf ben ik een jaar geleden weer begonnen met tekenen, na 20 jaar geen potlood aangeraakt te hebben. Ik wil heel graag op les, maar wacht nog tot er ergens een groep start. Urban sketching (het tekenen op lokatie) is voor mij een leuke manier om te leren tekenen, met vallen en opstaan. Vaak teken ik op vakantie. Die tekeningen zal ik binnenkort plaatsen, want nu de Hollandse winter voor de deur staat denk ik niet dat ik veel buiten zal tekenen de komende tijd. Maar hier eerst het resultaat van de 37th international sketch crawl lokatie Zwolle, met natuurlijk de Peperbus.


De Peperbus






Uitzicht op één van de Zwolse grachten
Op de site urban sketchers vind je meer tekeningen van de 37th international sketchcrawl.




I joined the 37th international sketch crawl, location Zwolle, a small city in the north-east of The Netherlands. I started drawing again one year ago, without having touched a pencil in 20 years, urban sketching for me is a fun way to start learning to draw again. I will publish some of my urban sketches I made on my last holidays soon, because in the Dutch winter I don't wanna be sketching outside. But for now, here are the results of the sketch crawl Zwolle.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen