maandag 31 december 2012

Goede voornemens

Oudjaarsdag. Buiten knalt het aan één stuk door, hopelijk blijft er nog wat over voor vanavond (het is nu 11 uur 's ochtends). Hoewel ik niet zo van de goede voornemens ben, roken doe ik niet en mijn BMI zit keurig in het groen, zijn er wel een aantal goede voornemens op het creatieve vlak die ik met jullie wil delen (immers als je een goed voornemen deelt, schijnt de kans dat je je er aan houdt groter te zijn volgens de deskundigen), hier komen ze:
  • Vaker tentoonstellingen en of musea bezoeken,
  • Eindelijk tekenles nemen (maar tot nu toe waren de groepen of vol of er waren te weinig deelnemers, dus dat heb ik niet helemaal zelf in de hand),
  • Photoshopcursus volgen; ik ben er nog niet helemaal uit welke het moet worden, ik heb een zwart-wit masterclass op het oog, maar ook een uitgebreidere photoshop advanced cursus lijkt me heel interessant. Wel is mijn belangstelling voor photoshop vooral creatief, maar goed daarvoor heb je natuurlijk ook techniek nodig, maar voor zaken als retoucheren en vrijstaand maken heb ik niet zo veel geduld, dus over de advanced twijfel ik nog,
  • Projecten afmaken. Ideeën altijd te over, maar het afmaken van projecten blijft een uitdaging, 
  • En als allerlaatste en belangrijkste: alleen projecten en opdrachten doen die ik leuk vind, waar ik mijn creativiteit in kwijt kan en die me verder helpen in mijn creatieve ontwikkeling.
Een gelukkig en gezond 2013 allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen