zondag 3 maart 2013

urban sketch kriebels

Het voorjaar komt er aan, en waar anderen kriebels krijgen om de tuin te gaan doen, de caravan of motor uit de stalling te gaan halen, krijg ik urban sketching kriebels! In dit kikkerlandje vind ik het in de wintermaanden toch echt te koud om buiten te gaan zitten tekenen, gelukkig is er de site van de urban sketchers waar ook 's winters prachtige tekeningen te zien zijn uit landen waar ze niet zo'n last hebben van koud weer. Of waar de hard-core sketchers ook 's winters gewoon door gaan. Tja, je bent een bikkel of niet. Maar goed, tot dat het hier warm genoeg is, geniet ik van de tekeningen van anderen.

Mijn favoriete sketchers zijn toch wel, Lapin en Tommy Kane.Lapin maakt prachtige, soms wat surrealistische tekeningen, van ondere andere woonplaats Barcelona. Hij gebruikt oude boekhoudschriften om in te tekenen. En het gekke is dat de lijnen van de schriften niet storen, maar juist iets extra's doen voor de tekeningen. Leuk! Tommy Kane maakt de meest waanzinnig gedetailleerde tekeningen. Iets waar ik nooit en te nimmer het geduld voor zou kunnen opbrengen, maar de resultaten zijn prachtig. Vooral de manier waarop hij met kleurpotlood werkt vind ik heel bijzonder.  Een Nederlandse Urban Sketcher die ook prachtige sketsches maakt is RenĂ© Feijten. Hij komt uit het zuiden van het land, en als ik zijn tekeningen zie dan bedenk ik me altijd dat er in Nederland ook nog zo veel mooie plekken zijn waar ik nog niet ben geweest.

Ik hoop als het weer meezit binnenkort weer wat nieuwe sketches hier te posten, maar tot die tijd hou ik het bij het verzamelen van mijn favoriete sketches op pinterest of het kijken naar 'the masters' natuurlijk op www.urbansketchers.org

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen