zondag 7 april 2013

Creatief met pakpapier en photoshop

Ik zal het eerlijk zeggen, de teken- en schilderles is soms best lastig. Het gaat niet altijd zoals ik wil, en dat is een understatement. Zoals een paar lessen terug, toen we aan de slag moesten met pastelkrijt. Wat een gesmeer. En een gepulk om die papiertjes van het krijt af te krijgen, grrr. En met een resultaat waar ik ook al niet blij van werd. Maar wel leuk was dat we behalve wit papier ook op pakpapier konden tekenen. Je weet wel, van dat bruine pakpapier met een streepje.


pakpapier


Dat gaf mooie effecten in combinatie met het pastelkrijt. Ik had op de site van urban sketchers ook al wel eens wat op bruin papier voorbij zien komen. En dat zette me aan het denken. Kan ik (bij duidelijk gebrek aan talent voor pastelkrijt) niet eens iets doen met pakpapier in photoshop. En jawel, in het grote archief (lees mijn moeders verzameling van papier voor crea-projecten) bevond zich nog een stukje pakpapier. Dus scannen maar! Het bruin doet het goed met zwart-wit, dus ik heb een foto van de Eiffeltoren omgezet met behulp van het filter stempel in photoshop in een zwarte en een witte Eiffeltoren. Over elkaar heen gelegd. Mooie tekst Parijs van een uithangbord dat nog ergens in mijn foto-bibliotheek zat er achter. En dan krijg je dit:


creatief in photoshop met pakpapier

Leuk dat hoewel ik de les met het pastelkrijt niks vond, het toch iets moois heeft opgeleverd. Goed vooruitzicht voor komende week wanneer we met ecoline aan de slag gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen