zondag 28 april 2013

urban sketching seizoen geopend

Ja...eindelijk!!! Het Urban Sketching seizoen 2013 is geopend. En wel op een bijzonder manier, nl. tijdens de tekenles. Het was van de week zomaar spontaan mooi weer. Zo warm nog dat het ook 's avonds nog aangenaam was. En dus gingen we met ons klasje naar buiten, naar het park. In het park staat een prachtige stadspoort, die ik al op de nominatie had staan om vast te leggen. Maar dat was er nog niet van gekomen. Dus nu mijn kans. Wel jammer dat ik niet mijn eigen spulletjes mee had (micron pen en aquarelsetje). In plaats daarvan met oost-indische inkt gewerkt en aquarelpotloden. De oost-indische inkt met kroontjespen vind ik zalig werken. En met een kroontjespen maak je ook mooiere lijnen dan met een micron pen of ander fineliner. Maar zeker als je op reis bent, dan is een micronpen natuurlijk 10 keer handiger dan zo'n inktpotje. En dat het potje niet omgevallen is, mag een wonder heten. Het was namelijk een drukte van belang in het park. Hardlopers, fietsers, fanfare die buiten aan het oefenen was, om het nog niet te hebben over gezelschap van katten (vooral de pot water was erg interessant, gelukkig de inktpot iets minder), eenden (al dan niet opgejaagd door loslopende honden) en pauwen. Dus reuze gezellig, op letten op je spullen en toch proberen te concentreren. Super leuk. Helaas had ik geen tijd meer om de tekening helemaal af te maken. De aquarelpotloden zijn wel weer een uitdaging, had ik net het met aquarelverf schilderen van bomen onder de knie dankzij de tips van Bob en Jim....lukt dat dus weer totaal niet met aquarelpotloden. Wel vind ik het effect op de muren door wat verschillende arceringen te maken met de potloden erg mooi. Misschien toch eens een setje aquarelpotloden voor thuis aanschaffen. Niet mijn allerbeste urban sketch aller tijden, en ook nog niet af, maar wel een gezellige start van het urban sketching seizoen:

urban sketch stadspoort Kampen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen