zondag 23 juni 2013

Van etsafdruk tot digitale graffiti

Vorige maand had ik een blog geschreven over etsen , en hoe ontzettend old-school dat is. Krassen op een plaatje, insmeren met verf, onder de pers en dan maar zien wat er uit komt. En dat laatste vind ik leuk. Zo werk ik ook graag in photoshop. Ik heb een basisidee en dan ga ik experimenteren, met lagen en laagstijlen en dan maar zien wat er uit komt. Een soort van accidental art. Heerlijk. En ik kon de verleiding niet weerstaan om een simpel snapshotje van de gemaakte ets in te laden in photoshop.

Dit is de foto van de etsafdruk:
ets


Vervolgens heb ik eens gekeken wat er nog in mijn bibliotheek aan materiaal zat. Daar kwam ik de foto van het gebroken glas tegen. Wat experimenteren met lagen en overvloeimodi leverde het volgende op:

ets afdruk bewerkt in photoshop

Het rood van de ets wat dikker aangezet, de hooglichten in het glas aangedikt en voila, een lekker over de top resultaat. Half vergane muren hebben ook altijd mijn belangstelling om de een of andere reden, en daar heb ik er dus aardig wat van op voorraad in mijn bibliotheek. De ets heb ik hier ingezet als eigen gemaakte graffiti.  Maar dan niet strafbaar. Lang leve photoshop. 


ets afdruk bewerkt in photoshop

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen