vrijdag 13 september 2013

Creatief met vakantiekiekjes in kitsch-stijl

Als ik op vakantie fotografeer ik soms alles wat los en vast zit. Ik wil graag een goed beeld geven van het land waar ik geweest ben (in dit geval Thailand), en probeer daarom divers te zijn in wat ik fotografeer. Nu achteraf scrollend door mijn vakantiefoto's zie ik dat ik een aardige collectie heb opgebouwd van foto's van 'kitscherige' beeldjes/voorwerpen/poppen. Tussen aanhalingstekens, want wij vinden het kitscherig, maar de Thai vinden het fantastisch. Een kleine selectie:



En dan heb ik hier nog niet eens de foto van de Hello Kitty scooter, ja echt waar. Een wit roze scooter met achterop een opbergkoffer in de vorm van het hoofd van Hello Kitty. Geweldig!

Maar hoe leuk ik de foto's ook vind als middel om wat van de Thaise cultuur te laten zien, een foto van een beeldje, blijft een foto van een beeldje. Waarom niet op de creatieve tour met deze foto's? Geïnspireerd door de overdaad van kleur in Thailand: men neme een vloer met verfspatten en gebruikt deze om kleurpatronen te maken:

vakantiekiekjes 2
 
en samen met een rasterpatroon:
 
vakantiekiekjes 3
 


En gecombineerd met één van de kiekjes geeft dat onderstaand resultaat:

vakantiekiekjes 4
 
 
 
En zeg nou zelf, als je er over na denkt.....zijn de paspoppen in Nederlandse winkels eigenlijk niet oersaai?
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen